Brev:
D-vitamin og jern
19. maj 2012
Alder:
5 mdr.
D-vitamin og jern
Kære Helen,
Min søn er nu 5.5 mdr og trives fint. Han er en stor basse på 9 kg og 70 cm. Han er kommet godt i gang med skemad indenfor de sidste 3-4 uger og spiser nu skemad 2 gange om dagen. Er ikke startet på kød endnu, men regner med at starte op om kort tid. Han bliver ammet, men jeg har valgt at bruge MME pulver, når jeg tilbereder hans grød.
Vi bor i asien og har sol året rundt og det er derfor ikke nødvendigt (iflg. hans børnelæge) at give ham tilskud af D-vitamin.
Mit spørgsmål går på, hvordan jeg skal forholde mig til D-vitamintilskud, når vi om et par uger drager til Danmark på sommerferie. Vi skal være i Danmark i næsten 3 mdr. Bør han få D-vitamin mens vi er der, når der er tale om så lang en periode? Hvad med jerntilskud? Herude er det ikke noget man normalt giver, men er det noget jeg "bør" starte op på?
Tak for en god brevkasse :-)
Med venlig hilsen
Pernille